Monday 14 January 2013

Adilkah aku untuk bergembira?

Hari ini, 14/1/2013, aku sebagai penuntut di Institut Bahasa Teikyo (IBT) dapat tahu result untuk student yg dapat fly atau x. Keputusan dibuat oleh JPA berdasarkan result peperikasaan yg diambil oleh pelajar yg nk study ke Jepun (EJU).

Alhamdulillah, aku bersyukur lepas tahu budak2 kelas aku (kelas engineering) semua orang dapat pergi kecuali budak2 kelas sains sosial, ada dua orang yg x melepasi kelayakan untuk fly ke Jepun. Ya Allah, aku boleh rasakan kekecewaan yg diorang alami.

Bayangkan je la, belajar 2 tahun dekat IBT ni macam nk terberak, last2 x dapat fly ke jepun, pergh, sape je yg x sakit weyh. IBT ni dah la ibarat neraka dunia, malaikat2 yg jaga neraka tu ibarat sensei2 kat situ, bezanya, diorang ada hati dan perasaan. HAHA, bukan nk ckp sensei2 ni jahat, cuma pembelajaran kt IBT ni sangatlah "PERLAHAN dan SEDIKIT".

Batch aku ni cuma ada 30 orang je, so bila ada rakan2 kita yg sama2 kita berjuang dari awal, tapi akhirnya kita x dapat bersama sampai ke penghujung, pasti ada rasa kekurangan. PASTI! InsyaAllah, aku doakan untuk kaw sahabat, berjuanglah sampai ke penghujung, mungkin ini takdir kaw, sebab Allah lebih mengetahui apa yg kaw sendiri tak tahu.

Mungin Allah nk bagi kau menangis sekarang dari biarkan kau menangis di kemudian hari. Siapa tahu, yedak??

Anyway, tahniah buat pelajar Ambang Asuhan Jepun (AAJ) sebab 100% student AAJ dapat fly ke Jepun tahun ni.

3 comments:

  1. farah dapat, tapi malangnya naga x..doakanlah yang terbaik untuk sahabat kita...insyaAllah :)

    ReplyDelete
  2. maybe ada tempat yg lagi baik utk naga kot..banyak2 berdoa je la..

    ReplyDelete